129.

Nu har jag vandrat runt i bloggens stora värld och kikat in hos många trevliga människor. Jag märkte att jag saknar något. Ett riktigt långt inlägg. Nu för tiden skriver jag bara korta snabba inlägg. Varför egentligen? Jag gillar ändå att skriva. De har jag alltid gjort, eller har jag verkligen det? När kom den känslan. Okej jag har alltid skrivit dagbok eller ett längre tag i alla fall. Men förr var jag verkligen inte bra på att skriva, jag kunde inte få något flyt i min text. Eller jag vet inte riktigt var problemet låg. Nu känns det i alla fall lättare och de gör de mycket roligare också. jag önskar jag hade haft kreativiteten och orken att skriva en bok. De hade varit så fresch. Bah kunna säga de här är min bok, jag har skrivit den alldeles själv. Alla orden är mina och äkta. Vilken känsla. Så fucking skön. Kunna visa upp sig i en bok, så naket men ändå så skymande. Jag vet inte vad boken skulle handla om riktigt, men ändå. De hade varit en cool grej. Inte att skriva värsta fantasy boken som Harry Potter kanske, även om de är världens bästa bok. Men att bygga upp en helt ny värld. Jo kanske hade de varit härligt. Ha en ny och egen värld att försvinna till. En värld där allt kan hända och de är bara jag som kanske bestämma vad som komma skall. Fast kanske skulle vilja skriva mer reality på något sätt. Typ skriva om någon som liknar än själv. Eller så man kan ha sig själv som inspirations källa. Blir man för utblottad då kanske? Nu blir de nog inte så att jag skriver en bok. Men de hade varit coolt. Jag har ju nästan skrivit en bok. Min dagbok. Den är snygg, full av skit och den är min. Min egna. Mina egna tankar, känslor, åsikter och drömmar. Den är helt fucking underbar den boken. Bästa boken i hela världen. De finns ingen bättre vän än den. Inget som får mig att känna mig så skönt tom som när jag skrivit i den. Jag behöver aldrig känna mig jobbig inför den. De är så otroligt skönt. Vänner är de bästa som finns såklart. Utan dem vore jag ingenting. INGENTING hör ni de!? Jag älskar er allihop på ett eller annat sätt, de finns inget bättre.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Djupt camilla^^ skriv en bok, jag läser den!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback