45.

Grattis Grattis Grattis Grattis Grattis Grattis Grattis Grattis Grattis Mina!

Sötisen blir 19 idag. De är fan inte och leka med. Snart är hon stora damen, eller de kanske hon är redan. I vilket fall som helst hoppas jag hon får en trevlig födelsedag och att London resan hennes var lyckad.


image34

44.

image33

Jag saknar det.  Jag saknar det verkligen. Jag blir helt knä svag när jag ser dessa bilder. Jag tror inte man riktigt förstod hur underbart de ägentligen var där.
Men nu är sommaren är på väg och jag vill bli brun, BRUN, B R U N!
Allt är enklare när man är brun och fräsch!

43.

R.I.P Anna Zelin - When I think of you, I cann´t imagine your died.

Anna var en genomsnäll tjej som ingen kunde tycka illa om. Hon hade sina drömmar. Både inom fotbollen och inom yrkeslivet. Drömyrket var veterinär, vilket hon kämpade sig mot. Hon var en hejare på fotboll och under 2003-2004 spelade hon även i Göteborgs distriktlag.

Anna Zelins minnesfond.
Anna med familj, var i Khao Lak, Thailand julen 2004. Vi vet alla vad som hände annandagjul och fick lära oss ett nytt ord, "Tsunami". Trots Annas "fighterinställning" klarade hon sig inte ur denna naturkatastrof.
I samband med "jubileumscupen" i Januari 2005 sjösattes "Anna Zelins Minnesfond" med syfte att samla in pengar för att möjliggöra ett thailändskt flicklag från katastrof-området att delta i Gotiha cup. Fonden har idag mer än 100.000 kr, men de behöver mer-
Hälp Annas familj att uppfylla detta mål, för fotbollen och för Thailand genom ett bidrag till Annas minnesfond, postgiro 790672-0.

Det hade Anna tyckt om.


42.

Bästa nyheten pålänge. Tekardmyr VANN idag ffs! 3-1 till oss.
Östrasjukhuset kan känna sig ägda. Men det var en jämn match.
Thank you darling ni var grymma och jag är riktigt stolt över er!

41.

image32



My new favorite thing to do 
Is wasting my time on a bum like you

40.

Till sommaren ska jag flytta med pappa. Vi ska flytta ihop med Gun-britt och co. Det blir en rejäl omställning men jag hoppas det blir bra. Vi flyttar till Kullavik, så det blir en rejäl omställning må jag säga. Jag kommer sakna den här lägenheten och möjligheten till ensamhet. Men som alltid har de roliga alltid ett slut.
Men nu ska jag i alla fall få ett eget rum som jag kan inreda helt och hållet efter min smak. Efter lite diskutioner har jag kommit fram till att jag vill ha ett helt vitt rum med enbart ett citat på ena väggen. Nu kommer den svåra frågan vad vill jag ha för ett citat? Hm, de ska ju vara både personligt och fresch att sätta upp på väggen. Det är inte de enklaste. Jag måste börja mitt sökande efter de perfekta orden.

39.

Herre gud, jag är så trött. Det blir inte direkt bättre när folk hackar på en. Jag blir också trött när människor är konstiga. Hur ska jag veta vad någon vill om den inte säger det? Jag kan inte precis läsa tankar, eller?

Igår var en trevlig kväll, men väldigt, väldigt kall måste jag erkänna. Men det var skönt att inte bara sitta hemma och fundera själv. Fast det gillar jag också i och för sig. Men omväxling är bäst. Nu är det söndag och jag borde verkligen plugga! Jag har en svenska uppgift som skulle ha varit inne för 2 veckor sedan ungefär. Men jag orkar inte den verkar så himla jobbig. SUCK.

Plötsligt händer det, jag är glad över är mina två nya par skor, tummen upp. Mamma har tjatat väldigt mycket på senaste att ja har alldeles för mycket skor. Några måste slängas.? Du behöver definitivt inga nya skor unga fröken Hall. Du har alldeles för många redan nu. Jag vet inte hur många gånger hon har sagt det till mig. Men igår så fick hon i alla fall black out och glömde allt tjöt. Så hon och jag åkte in till stan för att utforska deras sko utbud. Vi gick i massor av sko affärer varken jag eller mamma har några problem med att gå i skoaffärer timmar i streck. Men det är väldigt tråkigt här i Göteborg, alla skoaffärer säljer samma modeller. Boring. Det är till och med oftast samma märke. Det ända som skiljer sig i märke är om du går till Din Sko eller Skopunkten där alla skor är dåliga kopior i plast. Var finns alla roliga annorlunda skoaffärer? Besvikelse. När jag blir stor ska jag designa mina egna skor och sälja dem i världens coolaste skoaffär. Välkommen in säger jag bara.Igår kom jag och mamma i alla fall hem med två par skor till mig vilket var väldigt lyckat. Nu kan jag känna att skosamlingen är mer komplett. Det kunde jag inte känna innan för jag saknade verkligen dessa två skorna för att allt skulle kunna kännas komplett.

  Ett par vita tyg skor från Kawaskaki och ett par svarta ballerinaskor från Clark's. Det var underbart sköna båda två. När man har Clark's skorna känns det som om man går fram på luften helt underbart sköna. MM! Kawasaki skorna visste jag redan att de var sköna dem har jag velat ha jätte länge. Tack mamma! Du är världens snällaste mamma hoppas du vet de!

image31

38.

You make me hole, love.

37.

Idag var en stor dag för oss i Tekardmyr. Vi spelade vår första fotbollsmatch ever. Det var grymt roligt, även om vi förlorade. Men var gör det när vi spelade så bra som vi gjorde. Visst har vi lite problem att skjuta, passa, dribbla m.m Men vad gör de när man kan kriga. Vi kämpade på så bra vi kunde sen räckte det inte hela vägen. Men so what. Det viktigaste är att ha kul! Nån dag släpper de och vi kommer skjuta upp motståndarna på läktaren. På tal om läktaren måste jag passa på att tacka alla trogna supportrar som kämpade med hejar ramsor och nagelmålning. Tack för ni trotsade kylan, vi ska försöka beställa värme till nästa match. Lovar!

36.

image27image26
image28
image29



Handbollslaget i mitt hjärta ♥  Minnen! Kommer aldrig glömma den här kajak utflykten så sjkut kul!

35.

Jag älskar när solen skiner, allt blir så mycket enklare då. Igår och idag har jag suttit ute på altanen och glassat. MMmm önskar jag kunde göra det föralltid. Idag tänkte jag att de skulle vara perfekt att ta med datorn ut på altanen för lite plugg som jag ligger efter med. Så det känns skönt att kunna lämna in 2 uppgifter som legat och skavt. Men det var ett skönt avbrott när tvillingarna hälsade på mig och vi tog en långpromenad på 2 timmar. Kärlek till dem ♥ Vi kunde gå barbent med bara en lite tjockare tröja. Woho, det känns som sommar!

Annars har min favorit bror (jag har iofs bara en lillebror) kommit hem idag från några dagars träningsläger i Danmark. Skönt att han är hemma, världens bästa bror skulle jag kalla honom.

34.

Mina favorittvillingar hanna & sis         


image25



De är så söta, finns inga som bryr som om människor i sin närhet som dem!
Så lika på utsidan men så olika innuti.
Det passar perfekt in i mitt personpyssel båda två

Hanna ♥ den lilla mamman, att prata med henne gör livet lättare. Jag älskar att prata med henne hon säger alltid det rätta sakerna. Tack.
Sis ♥ hur ska jag säga. Ingen Milla utan Sofie. Även om prata kanske inte är hennes största hobby, så behövs det inte. Att bara veta att hon finns gör allt lättre. Hon vet också väldigt mycket om mig och hur jag tänker.  Hon förstår mig bättre än någon annan.

33.

Det suger att inte säga precis hur man känner och tycker.

32.

Jag vill bara säga en sak till innan jag låter John Blund hämta mig.

Never look back, and if you do, keep your eyes closed





31.

Stort tack till Ingrid Berg,
hon förgyllde denna kväll. Mitt i min svacka sände hon mig musik från ett band som jag fick upp ögonen för direkt. Bille the vision & the dancers de är sådär perfekt mysiga. Ger dig helt glada känslor. De negativa är som bortflyget, och allt känns som om du bara vill krama. Det var verkligen de jag behövde. Thanks!



image24

30.

Besvikenhet, obekvämhet, rädsla, tre ord som passerat mig.
Jag som varit så glad den senaste tiden, nu känns de inte lika glatt länge. Solen skiner och mina klasskompisar är ♥.
Men jag blir så besviken. Varför lova så mycket? Förståelse. Var finns allt. Vart tog allt vägen? Allt går upp och ner det förstår jag med, men hur länge kan en svacka vara? När jag behöver dig som mest så finns du inte där. När jag vill prata med dig så vågar jag inte. Det känns förlångt bort. Förstålse. Jag vill känna mig behövd jag med. Kan du inte hjälpa mig med det. Jag bryr mig. Förstår du inte det. Men att vara en i mängden är inget kul. Eller känna att man finns där för att vara de andra alternativet. För ingenting vill missas. Hur känns det. Jag ber inte om att betyda mest. Men jag vill synas. Mena orden man säger. Visa att man bryr sig, inte bara skriva. Ord behöver inte betyda något. Men snälla säg att de gör det. Jag vill inte tappa. Förstålse. Snälla. Jag älskar dig hur mycket som helst. Det finns ingen annan jag kan vara mig själv med så mycket som dig. SNÄLLA. Låt allt bli som vanligt.

29.

Nu är layouten på bloggen ändrad lite. Sneakers ♥
Den får ligga där så länge iaf, tills jag hittar ett bättre alternativ helt enkelt.

28.

Tidningsprojektet är i full gång. Att formge en tidning är mycket svårare och jobbigare än jag hade tänkt. Vi har kommit en bra bit på väg men vi har en lång bit kvar. Imon ska vi presentera själva tidningsidén för alla resterande. Undra va folk kommer tycka, nöjda? missnöjda? Det är svårt att veta. Men alla vi pratat med är nöjd med förslaget. Så det löser sig nog förhoppningsvis.

Dagens roligaste händelse var de töntiga treorna, haha. Orka starta värsta bråketför ett litet medierum och skrika ut "orrka småbarnen de är verkligen små"  Det skiljer ändå väldigt mycket på oss o treorna.

Nu gäller de bara och kämpa på hur tråkigt de än kan var aså måste tidningen bli bra. PUSH IT!

27.

image23

Det sägs att den här modellen är lik min alldra bästa vän Alexandra. Det finns likheter och det finns olikheter. Men tänk när Alexandra får vara med i tidningar. Så himla coolt. Hon är verkligen värd framgång. Även om det kanske inte låter som jag är så engagerad i hennes modellande. Men jag tycker det är jätte roligt, as coolt. Tänk va stor hon kan bli. Hon är verkligen hur snygg som helst. Jag älskar hennes utseende och jag hoppas att det kommer gå jätte bra för henne i framtiden. Vilket jag tror det kommer göra. Vill bara säga lycka till! Stockholms gruppen borde känna sig lyckligt lottade som fick äran att jobba med henne. Hon är den vackraste tjejen i världen.

26.

Klockan är mycket och det är dags att sova. Vill först bara påpeka att idag på stan köpte jag världens sötaste halsband (bild kanske kommer senare) det ser ut som en glass och kommer från H&M.

Sen också att kvällen har varit mysig, varit hemma hos Alle och gjort lite allt möjligt. Sett lite på tv, spelat lite spel, spelat tv-spel, testat kläder och bara haft det mysigt. Så där mysigt som man kan ha med Alle. Jag fick till och med två saker av henne för att hon har rensat sin gaderob. Jag fick handledsvärmare och en sjal med en stor döskalle, fett användbara båda två.. Hehe. Kanske inte men de var iaf väldigt söta.
Nu ska jag lägga mig och läsa lite i Candide om jag inte varit tvingad att läsa den hade den varit mycket bättre. Men jag hatar när jag är tvungen att läsa en bok. Usch! Sov gott!

25.

Regn, regn, regn och regn visst kan regn vara mysigt ibland. Men när man är ute och promenerar är det verkligen inte regn man vill ha. Dagen till ära tog jag min burriga fleccetröja för att jag och Andrea skulle promenera. Tror ni inte de börjar regna då. Suck den som tål så mycket vatten, haha. Som tur var duggade det bara lite grann. Men jag som våren och det fina vädret hade kommit för gått. Men icke.  

24.

Igår såg jag The Notebook det var den bästa filmen jag sett på länge. Jag har hört många prata gott om den. Så jag har funderat på att se den ett ganska långt tag, men aldrig tagit mig i kragen. Men igår gick den på 2:an så jag tänke då är det väl dags. Den var verkligen mycket bättre än vad jag hade förväntat mig. Så fin, de rann till och med lite tårar ner för kinden stundtals. Rekomenderar den starkt.
Måste bara påpeka att Ryan Gosling som spelar den yngre Noah är riktigt het i den filmen. Vare sig med eller utan skägg. Grr!


image22

23.

Glöm inte att kolla in min kära bilddagbok. Det är mitt favorit ställe.

22.

image20Hög midja är något som jag verkligen anser är snyggt. De är svårt att själv bära upp det. Men jag slår ändå ett slag för den höga midjan. Skit i vad folk viskar. Så himla töntigt med folk som skrattar åt det. Hur har de kunnat missa alla modemagasin med repotage efter repotage om hög midja. En dag när jag gick på stan med vän så var de tre tjejer som började viska och peka på mig och mina shorts. Jag tycker shortsen är charmiga. De är svart och vit rutiga och har en jättehög midja. Fått många härliga kommentarer om dem. Tack Julia och Karin för den roliga födelsedagspresenten.  
Våga bär hög midja säger jag.

21.

TEKARDMYR är namnet på vårt korplag. Vi började träna lätt förra året. Men i år är det skillnad. Nu är de matcher som gäller och den första matchen spelar vi den 17 april på Heden kl. 20.30. Be there i say! Vi behöver allt
publikstöd vi kan få. För ytterligare information välkommen in på www.laget.se/tekardmyr. Då hoppas jag vi ses på Heden!

image19

20.

image18

Världens bästa märke är Adidas, det finns inget bätte än deras tröjor. Och kolla bara dessa skorna så klassiska men ändå så snygga. De har funnits i hundra generationer men håller fortfarande måttet. De är strongt gjort!

19.

Oj vad tiden har gått fort. Jag har tänk skriva massor här men skjutit upp det (precis som allt annat).
Mitt liv är en bergodalbana, just nu är jag helt jätte glad. Jag läste nämligen en väns blogg alldeles nyss.
"Nu med en 40årings blick ska jag våga och börja utmana mig själv. För jag tänker inte sitta på ålderns höst och gräma mig över att jag inte levde. Det är nu livet pågår och det är nu man ska leva! Ånger eller inte, bättre att pröva och se än att aldrig få uppleva vad som finns där ute."
http://katrinkaroliina.blogg.se
Det var verkligen de orden jag behövde just nu. Från och med nu ska jag försöka fånga dagen och leva mitt liv som om varje dag vore den sista. De ska bli ändring i alltihopa. Kära vänner från och med nu Carpe Diem!