656.

Fredag 081205
idag fyller siss (och självklart hanna) 19 år och 11 månader de firade oslo med snöstorm. Hur mysigt som helst. Förhoppningsvis ligger den kvar så vi hinner åka lite sopsäck snart. Annars har veckan gått fort. Tiden går sjukt snabbt. Imon har vi bara två veckor kvar på jobbet. Sjukt. Man kan tänka sig att dagarna här uppe ska kännas som en grå massa, eftersom vi inte gör det. Men icke. Denna veckan har vi faktiskt haft en utflykt plus att nu går vi upp till julkalendern varje morgon 07.15. (i ärlighetens namn går vi direkt i säng efter).

igår spenderade vi en hel dag på IKEA. Lyckad utflykt må jag säga. (och billig såklart) Vi tog gratis bussen dit. Åt lunch, strosa runt och fika. Älska IKEA:s billiga mat. Det bästa med IKEA i juletid är att de ballar ur med julpyntet, så julkänslan blev på topp. (inte för de inte är det i vår lilla lägenhet) En av det roligaste dagarna på länge. Blev väldans många skratt och mysprat. Resan började klockan tio och kvart i fyra lunkade vi in på jobbet. Trötta som as och en arbetsdag på åtta timmar framför oss. men som vanligt klarade vi det. Hur trött man än är så tar jobbet slut tillslut och man får gå hem och hoppa i pyjamasen. Och VIKTIGAST av allt, tvätta bort sminket. Usch. Det är något jag avskyr med jobbet. Vi måste sminka oss varje dag. Fatta att vi alltid måste göra oss i ordningen efter några timmars mysande med pyjamasen (man har precis börjat hoppas på att tiden ska stanna) då måste man ta på sig. usch. Jag har gått från noll sminkdagar per år till var eviga dag. jag längtar till mitt osminkade jag. 


 gratisbussen.
 
påväg.


julpynt.

det fanns så himla gullig toa med en mamma och barn toa. 

ja vi var ju tvugna att använda dem. 

maten.

pappersmuggar.

fika.

glass glass glass.

glass och såååklart kaffe. ser man siss någonsin utan kaffe?

lite sura miner måste ju alltid finnas med såklart. haha. där ser ni lite av min mycket älskade lusekofta.

så här mysig va Carl- Johan påväg till jobbet sen.

wie. jul jul jul jul. december är världens mysigaste månad.

nu ska jag fortsätta arbeta. Bilder från min egna lilla foto dag kommer någon annan gång. Imon är happy städ dag sen är jag ledig två dagar fram. lyx.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback