628.

Måndag 081110
De är ganska tomt i vår lägenhet nu förtiden. Simon har nämligen åkt hem i några dagar för att rensa sig och byta ut lite saker plus handla. Han har ändå inget jobb förän på torsdag. Han åkte igår vid tio i åtta men jag saknar honom redan. haha. Låter lovande, inte sant? Dock är de kanske bra ibland att behöva sakna för att känna att man verkligen uppskattar varandra så mycket så man saknar. Någon mer jag saknar är hon där på andra sidan jorden. Igår var första gången på två veckor jag hörde hennes röst. Första gången jag fick höra av henne hur hon verkligen har de. Dumt nog hade hon inte tänkt på att om jag och siss kunde prata med henne vid ett för oss och elva på kvällen för henne så fanns de bara en timma för oss. För hennes internet café stängde sen. Vilket plågeri de var när vi la på. Allt blev helt stressigt och fel, precis som innan vi åkte. Jag hoppas verkligen vi snart kan bestämma en ny tid då vi har obegränsat med tid. De är behövligt.
Annars flyter allt på ganska så härligt. Min hosta (peppar peppar ta i trä) är på bättrings vägen. Idag var första gången på två nästan ter veckor jag kunde gå ut och gå och verkligen njuta av de. Så jag och siss tog oss en promenad ner till trafikanten för att hämta bättre kartor. På vägen hittade vi världens grymmaste affär. Att inte mina shopping fingrar kliade sönder. De var en second hand/ vanliga snygga kläder affär. Fullt av snygga blommiga klänningar. As coola tröjor. Byxor. Jackor. Skor. Väskor. Västar. Och de bästa av allt de fanns hur grymma smycken som helst. jag ville bara vara miljonär och köpa allt, allt, allt. Men duktigt som jag var höll jag ut och bara tittade. Absolut cred till mig.
Igår fick vi fin besök. Siss(s) mamma kom på besök i vår enkla boing. Som hon uttryckte de "en aning spartanskt". Hon hade med sig mat upp som min mamma så snällt hade handlat (tack mammo) och lite smått och gott, så som ljus, jacka, bröd and so on. De blev en mysig kväll. Den avslutades för min del sovandes på golvet framför sex and the city. Mjau. Nu är det mat snart och sen jobb. Idag blir inte hända så mycket så dags för mig att dra igenom I valet och kvalet av Jane Green. De är verkligen underbart att kunna läsa så mycket. Något som jag gjorde väldigt mycket som yngre men har tappat på senare dar. Men nu är jag back in action. Så i julklapp blir de nog till att önska sig lite nya böcker att pryda bokhyllan med.
Vill ni veta en positiv nyhet för er? Vi kommer komma hem tidigare. Redan den 20 är våran sista dag så vi är hemma den 21 och har all tid till er där hemma. Trevligt va? Nu ska jag gå in och hjälpa siss med maten. Ha de.

PUSS!


han är bara så himla bra.

Kommentarer
Postat av: ingrid

sötisar:) har ni det bra? <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback