637.

Boktips.



Tusen små bitar av James Frey.


Jag har hört Simon prata om boken i princip hela hösten. Men jag har inte riktigt orka bli imponerad. Fråga mig inte varför. Men eftersom de legat i bakhuvudet bad jag honom ta med den upp så jag fick läsa den. Jag ångrar ingenting jag gjort men allt jag inte gjort är det någon som säger. Jag ångrar verkligen att jag inte blev mer intresserad när han berättade om den och valde att läsa den direkt. För vilken bok. Dock har jag inte kommit så långt alls än 155 av 519. Men jag har aldrig läst en bok som fångat mig så fysiskt. Den har verkligen fått en att få perspektiv på saker och ting.

Eftersom jag inte vill avslöja mer än nödvändigt och inte kan säga så mycket egentligen tänkte jag bara skriva av baksidan. Det är i princip det ända ni behöver höra. För om ni sedan väljer att vända på boken, öppna och börja läsa är ni fast.


James Frey vaknar upp på ett flygplan. Han har ingen aning om var han har varit eller vart han är på väg. Han minns inte vad som hänt de senaste två veckorna. Ansiktet är sönderslaget och kroppen täckt av sår och blåmärken. Han har ingen plånbok, inga pengar, inget jobb. Polisen letar efter honom. Han är bara 23. Och han har varit med om det här förut...


Tusen små bitar är en berättelse om vad som händer sedan. En intensiv, oförutsägbar och gripande berättelse om drog- och alkoholmissbruk som det aldrig har skildrats förut. En kompromisslös och ursinnig beskrivning av hur begäret blir till beroende och vad det verkligen innebär att försöka bli frisk och fri.


Fler boktips kommer säkerligen.


Kommentarer
Postat av: Marita Adolfsson

Då paxar jag den boken efter dig!!! Kram marita

2008-11-19 @ 22:05:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback