639.

Onsdag 081119
Igår var det jobb igen. Jag spenderade åtta timmar på övervåningen och simon åtta timmar på undervåningen. Vi fick för första gången på länge inte ätlig mat men som tur var så har vi upptäckt deras gudomliga hembakade bröd. Så ingen större fara skedd. Sofie hade sin första ensamma lediga dag och hon var nöjd mot kvällens slut.
Det finns faktiskt en nackdel (om man kan säga nackdel...) med jobbet och de är att man redan nu längtar sönder sig till jul. Eftersom vi serverar julmat, har juldekorationer och lyssnar på julmusik var eviga dag. Blir det nästan omöjligt att inte längta ihjäl sig. Så vi har lite ner räkningar här i huset. Tre dagar tills vi alla åker hem och hälsar på. En vecka och tre dagar tills första advent. En vecka och fyra dagar tills julkalendern. En vecka och tjugofem dagar tills vi kommer hem. Tills slut en vecka ocg tjugoåtta dagar till JULAFTON! Under tiden hoppas vi verkligen på snö.
Som sagt igår häde inte alls så mycket vilket i och för sig kan vara ganska skönt. Siss och jag tog en morgonpromenad men inget mer.
Det bästa var när jag fick sms av min baby bror. Tror inte ni att när jag sitter trött på jobbet så skickar han ett sms om att han saknar mig. Jag smälte bort. Vips var dagen mycket mer till belåtenhet. Tack bäbben. 
Nej idag händer inte så mycket häller. Förhoppningsvis hittar vi bättre burkar till vår dricks. Förhoppningsvis får vi ett bra avtal om hyran. Förhoppningsvis får vi mycket med dricks. Annars får vi väl se vart dagen leder oss. Kanske på en promenad. Kanske framför en film. Den som lever få se. En bra sak är att simon har varvat sitt ena xbox spel så nu sitter han inte och svär högt över sista bossen.
Jaja. Dags att dra.

PUSS!

Kommentarer
Postat av: sofie

Jag är inte alls avundsjuk på att du bor i Oslo. Hur länge stannar ni?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback