641.

Torsdag 081120
Vilken bra dag det blev idag. Började med att klockan ringde tidigt (haha tidigt för oss är numera nio). Simon skulle egentligen träffat sin kära vän Hampus som också befinner sig här uppe nu tydligen. Men ack nej så blev inte fallet. Men vi var uppe och inga andra planer satta. Så jag tvingade med Siss till en secondhand affär som jag som snabbt varit i innan. Fingrarna kliade riktigt ordentligt när vi var där. Till slut så kunde jag inte stå emot längre. Jag fann nämligen en äkta handgjord lusekofta från norge. Eftersom jag bestämt mig för att jag inte skulle kunna bo i Norge under min livstid utan att köpa en lusekofta så var köpet självklart. Så numera är jag ägare av en mycket, mycket fin lusekofta. (säga vad du säga vill mamma om att jag har mycket kläder jag var tvungen) Sen att jag även råkade köpa två små plagg till är en annan historia (jag skyller på att det var rea)
Så min kliande köp fingrar har numera fått sitt begär matat så nu mår dom bra igen. Allt är frid och fröjd. Annars han vi inte med så mycket. Dagen på jobbet gick väldigt snabbt men folk har blivit riktigt snåla. Finanskrisen suger verkligen. Restaurangen har mindre besökare och dricksen är numera näsan obefintliga. Bäst för dem att de blir snällare fram mot jul (annars kommer nog inte tomten) Nu är klockan mitt i natten och det är dags för mig att nana. Imon ska jag få prata med Hannzor på Skype. Wie jag längtar, men först ska jag få sova ut ordentligt medans siss pratar. Hur gött får man ha det egentligen.

Eftersom det bara är två jobbdagar kvar till hemresan börjar jag längta riktigt mycket. Det ska bli så mysigt och skönt att träffa famlijen igen. Bara för min famlij är världens bästa. Massa extra kramar till mamma, pappa och bäbben!

PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback