651.

Söndag 081130
Woho! idag är det äntligen första advent. Imon är vi redan inne i december, mysighetens månad är äntligen här. Våra planer för idag är sjukt mysiga. Vi har sovit ut. Ska snart ut på söndagspromenad. Till eftermiddagen kvällen ska vi: Julpynta. Baka Mozartkulor. Laga risgrynsgröt. Tända första ljuset. Spela spel. Äta Mozartkulor. Planera julklappar.
Mer om det får ni veta senare.

Dagarna som gått sen sist har väl inte varit de roligaste. Speciellt inte för siss. En mobil stulen och en olyckshändelse. Det trycker endel på stämningen här i norge, men som alltid löser vårt lilla team allt. Mer om det får ni fråga siss om. Allt hände i fredags.
Den fredagen som började så bra. Vid första sittningen på andra våningen dricksade en helt random man en 500 lapp. Förstår ni!? En freaking 500 lapp i dricks till gadrobiererna. Jag och siss började dansa seger dans och skrika nästan. Allt var happy. Tills överstående. Kvällen blev mörk och vi som satt upp mål att vis 2000 kronor får vi unna oss den goda kakan från Deli de Luca igen, failade. Vi fick ihop 1850 kronor vilket absolut inte var dåligt. Men som sagt. Inga 2000. Till sängs kom vi till slut med godnattsången Vem kan segla av simon på gitarr och sång. Tack*

Lördagen är som sagt vår tvätt- och städdag. Vi städade mycket fint och möblerade om. Jag geniet Hall kom på en mycket bättre lösning. (kanske inredningsarkitekt inte bara är något att drömma om, haha) Efter en och en halv timma sken lägenheten än en gång. Tvätten hade vi som tur var fått torka i torktummlaren. Så allt var skinande rent. När lägenheten sken och vi hade fett mycket tid över innan jobbet. Tog vi oss i kragen och tog en träningsdag.
Simons vikter åkte fram. Handdukar att ligga på golvet på. Träningskläder åkte på. Det var riktigt mysigt att ligga där på golvet tillsammans och svettas. Dock gick det lite knagligt för mig. Fatta att jag inte kunnat anstränga mig ordentligt på över sex veckor. Woho. Inga situps för mig heller för det klarade inte revbentet. Men försök känna in min vrak kropp idag. Jag har snurrat runt, runt, runt i sängen hela natten för att försöka hitta ett sätt att ligga bekvämt. Nejnej. Ingen lycka där inte. Ska inte klaga för det var riktigt skönt att kunna träna igen. Även om det var lugnt. 


Armarna är nu mera skakiga.
 
om ni kollar noga på fönstet ser ni hur det är immigt. så duktiga var vi på vår träningsdag.

uppdate om våran mysiga lediga söndag kommer senare.  

Kommentarer
Postat av: Charlie

det låter som en perfekt start på mysmånaden:)

2008-12-01 @ 13:47:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback