493.

Snart ska jag köra och hämta pappa på jobbet (jag har lånat hans bil idag) de är verkligen skönt att köra bil samtidigt som de framkallar en ångest. jag känenr mig så sjukt omiljövänlig. de är hemskt. de borde verkligen finnas ett sätt att sätta stopp på allt de här. jag och simon har pratat om de här ganska mycket (de berör oss väldigt mycket båda två faktiskt)  vi har kommit framtill att en sak som är stor men ändå liten, som vi i göteborg skulle kunna göra. de är att förbjuda all (utom transporter och kollektivtrafik) trafik i göteborgs innestad (låter de jobbig?) Vi har lösningarna som borde fungera bra. Jag som börjat cykla endel nu tycker att de är väldans jobbigt att  cykla i göteborg på grund av all trafik. vilket är dumt när de är väldans mycket miljövänligare. Våra tankar gå i alla fall såhär. Om man stänger av bil trafiken i stan (bygger stora parkeringshus utanför innestan) så kan de stå lånde cyklar som är gratis att låna. Plus att kollektiv trafiken fortfarande får köra där inne. De kommer leda till att fler väljer andra alternativ till stan istället för bil vilket leder till bättre medvetenhet och ett steg påvägen mot minskad växhuseffekt. för vem vill egentligen inte hjälpa miljön?

Kommentarer
Postat av: sanna

och vem vill inte ha snygga benmuskler!?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback