501.

Igår hade jag frisörsalong hemma hos mig. Jag och ingrid fick tummen ut och färgade hennes hår. Simon skjutsade hit henne och började hetsa med att raka skallen. Jocke, jag och ingrid hakade på lite och tänkte de kunde bli lite en ball grej (jag är dum i huvudet för jag älskar simon lockar) Vi började i alla fall med ingrid. jag och ingrid klädde oss i snygga rosa och svarta (skabbiga) matchande kläder och satte igång. hennes hår när hon kom skiftade lite i rött, så vårat uppdrag var att ta bort de röda och göra det mörkbrunt. Ingrid tvekade lite på mina kunskaper (men hallå jag har färgat mitt blont miljoner gånger och även mor mins) men jag körde på som aldrig förr. Efter jag fördelat allt jämt (ingrid blev svin förvånad över att jag var så snabb, cred till mig) sprang jag ner och hämtade en netto påse som fick pryda ingrids huvud de kommande 30 minuterna. De va just då under den tiden (som jag fick en slag i huvudet eller nått) jag ringde mamma och frågade var vi hade trimmern. ja jävlar allt var igång. Precis innan grät jag några tårar och drog panikslaget fingrarna genom simon lockar (en sista gång!?) Medans ingrid gjorde klart min mat så gick jag igång på simon. japp jag camilla hall rakade simons skalle. jag som varit emot de sen första stund. en halv timma senare full av skratt, var vi klara. de låg massa hår på marken och mitt framför oss stod en kille utan hår. den killen är min simon. de fantastiska var att killen som stod där inte alls såg ut som ett fån. han passade faktiskt ganska bra i det. jag får vara nöjd och ännu mer simon. när simon var klar sprang ingrid upp och skjölde ur färgen och tro de eller ej frisör camilla hade lyckats ännu en gång. grattis. ingrid blev skit snygg i håret. efteråt satte vi oss nöjda och njöt av ingrids sjukt goda chokladmuffins (med marabou mint) och pratade tills jag stressade till mina kusiner för att vara barnvakt.


sista kortet på de älskade lockarna.

nettoingrid och jocke fixar mat.

vi blev lite förskräckta när han först såg ut såhär.

och ännu räddare när vi såg allt de här.

men kolla va bra det blev ändå.

slutet gott för både min snygga vän och pojkvän

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback